Three brothers leave their home to see the world. During their journey, young men as by miracle enter into famous fairy tales (Little Riding Hood, Sleeping Beauty, Twelve Months) and face traps, unexpected moments and even love in a story full of humor and songs. Script and music of new fairy tale are based on popular musical theatre play Miniopers by famous duo of screenwriter Zdenek Sverak and composer Jaroslav Uhlir.