Retired couple Leonard and Maria still live in the rambling Cumbrian cottage where they’ve spent much of their 40-year marriage. But this family home has turned into a mausoleum to their loving but eccentric relationship, crammed full of junk and overrun with mice. Confined to the living-room couch, Leonard is growing irascible, while the long-suffering Maria struggles with his increasingly wayward demands. Their middle-aged son Daniel arrives from London determined to take charge, but the old family patterns are soon reasserting themselves as Leonard and Marie resist his efforts to help.