Katherine Odegaard and Thomas Winther, both authors, take a weekend trip to an island on the west coast of Norway. The idea is for them to relax, and for Katherine to finish her book. It quickly becomes apparent that Katherine struggles with this last point and that she's determined to finish it on her own. Thomas, meanwhile, wants them to have kids, and grows increasingly frustrated when it turns out that Katherine might not share this desire.
Thomas throws out Kathrine's birth control pills, setting off a vicious fight, where Thomas' violent and psychotic tendencies emerge. It all ends it a physical struggle, where Thomas falls, and is knocked out. Katherine.