The somewhat uptight literature student, Sigrid, falls head-over-heels in love with the famous writer, Kaare Tryvle. It's a soul-setting meeting where they find themselves more than they find one another.
Trine is an uninhibited performance artist in the midst of her big break; that is why it is highly inconvenient that she is heavily pregnant to an absent curator. Luckily, Trine meets the stout timber worker Agnes, who thinks she's about to die and wants to contact the son she once gave up for adoption.