Summer 1940. France. While waiting for news of her husband, a prisoner of war, Lucile Angellier leads an existence closely watched over by her inquisitive mother-in-law. When the German army arrives in their village, the two women are forced to take in Lieutenant Bruno von Falk. Lucile tries to avoid him, but is soon unable to ignore her attraction for the German officer.