Hablar is composed of intertwining stories, little fragments of life embodied by around 20 actors who come in and out of shot during a single take – with no trick photography – which begins at the entrance to the metro of Madrid’s Lavapiés Square and winds up on the stairs of the aforementioned Sala Mirador, 500 metres away from where it started.