Alberto is a doctor, single since ten years and totally devoted to his fifteen year old daughter, Bianca. A day like all the others, there comes a bolt from the blue: he reads in the diary of Bianca that his baby is going to make love for the first time! Alberto decides to fight to prevent this event and invites to dinner his dearest friend, a gynecologist. At the table are added, unwanted and unexpected, a colleague of Alberto and the husband of the gynecologist. Everybody tell their first times, but none of the experiences correspond to what Alberto was looking for to make her understand that it is not yet the right time.