This film is the chronicle of an imaginary, symbolic cruise to discover Europe, from the age of Greek mythology to the present day. Tracing the story from the enthusiasm of the founding fathers at the end of the Second World War to its present difficulties, the ship EUROPE battles hell and high water to affirm and fight for its existence.