A unique film about an infamous place, with this 10,000 year old woman as our free spirited walking tour guide. Starting in the here and now, with the everyday, we move on to the dream life of the city, mapping the voices of women and the liminal spaces, the unnoticed and the unloved things about this place. But she also looks back and she sees the tragedy and the horror of what went before. She remembers everything… 'I Am Belfast' highlights Mark Cousins’ influences, inherently cinematic, but all the while underscored by the influence of the grandparents, the mothers, the brothers and the women of the city he comes from.