Pierre Tardieu, a day laborer, lives with his sick father. Reminiscing about his childhood with his mother on the beach, he can’t free himself from her. Murdering someone becomes the only way of realizing his existence. One day, he meets a pianist called Laure in a bookstore and falls in love with her.