Headfirst tells the story of a single mother with anger management problems and her teenage daughter who is always in trouble at school. With yet another school comes a new teacher and a blast from the past for the mother. A pickpocket and a lousy storyteller team up with the dysfunctional family. Nothing is the same anymore. Headfirst is a story about missing teeth, strange friends, hidden dreams and long-gone love. And about a hare.