The 18-year-old girls Jessica, Jenny, Taru and Aino are on the verge of adulthood as they lose their innocence and, at times, their faith. Other Girls is a survival story about those moments when life gives you a brutal kick, but you decide to kick back. Hard! In 2011 four 18-year-old girls from Helsinki kept provocative video diaries about their lives during the course of a year. Other Girls is a fictional film based on true events.