Cristiana is a 30 year old woman, brought up in a “proper”, bourgeois middle-class family. Her time is split between writing for her PhD in Earthquake Engineering, conversations with Alex and Michelle, her two close friends and occasional, but eagerly awaited rendezvous’ with Dan, a married man with whom she is romantically involved. After her parents move out of the family apartment into a new house, she decides to get a dog. It is something that she wanted ever since she was a child and now that she lives on her own she can finally fulfill this wish.