A politically-charged serial killer thriller set in 1953 Soviet Russia, CHILD 44 chronicles the crisis of conscience for secret police agent Leo Demidov, who loses status, power and home when he refuses to denounce his own wife, Raisa, as a traitor. Exiled from Moscow to a grim provincial outpost, Leo and Raisa join forces with General Mikhail Nesterov to track down a serial killer who preys on young boys. Their quest for justice threatens a system-wide cover-up enforced by Leo's psychopathic rival Vasili, who insists "There is no crime in Paradise."