Abandoned by his mother at the age of 6, Malony is constantly in and out of juvenile court. An adoptive family grows around this young delinquent: Florence, a children’s magistrate nearing retirement, and Yann, a caseworker and himself the survivor of a very difficult childhood.Together they follow the boy’s journey and try unfailingly to save him. Then Malony is sent to a stricter educational center, where he meets Tess, a very special young girl who will show him that there are reasons for hope.