Zdeněk Troška's summer comedy is a humorous look at life in a contemporary village, somewhat in the style of his Sun, Hay... (Slunce, Seno...) films. Here we follow, with detachment and comedic hyperbole, the snowballing misunderstandings and coincidences that really get the village inhabitants in a whirl. The story is not lacking love, jealousy, envy, intrigue and, above all, humorous moments where many will recognise a bit of themselves. The story begins where the second part left off: the mayor wants to exact his revenge on the local gossipers and sends them to the seaside for a vacation.