The film portrays the staging of an opera Olimpiade and introduces Josef Mysliveček, a friend and teacher of W. A. Mozart. The opera was premiered in spring 2013 in the National Theatre in Prague, then travelled to Dijon, Caen and Luxembourg. It was directed by the renowned Ursel Hermann and conducted by Václav Luks and his Collegium 1704.