The story centers on a pilot who crash-lands in the Sahara desert and comes across a little boy who says he is a prince fallen to Earth from his home on an asteroid. As the pilot repairs his plane, the little prince regales him with stories about his home and the foolish inhabitants of nearby asteroids.