Alfonso comes back to his home after 17 years of absence because of the serious sickness his son is suffering. When he arrives he discovers that everything he once knew is no longer there, as the single crop planting of sugar cane took over all the farms of the region. The only thing that is almost as intact as his memory of it is his home. Alfonso must face that he returns much like a stranger, as his family long before stopped waiting for his return.