For new recruit humanitarian aid worker Sophie, a perfect day involves sunshine, breakfast in bed, sex and then flying off to a conflict zone. Today, well... at least she’s got the conflict zone. As Sophie and her seasoned colleagues Mambru and B race against time to save the water supply for an abandoned community, they must outwit pedantic UN bureaucrats, military factions and exploitative local criminals – all the while cleverly distracting Mambru's ex-lover Katya, who has flown in from head office to shut their mission down. A dead cow, an un-cooperative supplies store and an angry dog tied to the length of rope they desperately need: the team and their guide negotiate the seemingly simple task of extracting a dead body from a well, but staying sane proves to be the biggest challenge on this not-so perfect day.