In the 80s, Aram, a young man from Marseille of Armenian origin, blows up the Turkish ambassador’s car in Paris. Gilles Tessier, a young cyclist who was passing at that moment, is seriously injured. Aram, on the run, joins the Armenian Liberation Army in Beirut. Gilles is trying to understand when Anouch, Aram’s mother, arrives in his hospital room to beg his forgiveness.