A middle aged American woman unexpectedly discovers her true origin after her parents died. Deeply moved, in the midst of an identity crisis, she decides to travel, hoping to find her birth mother whom she hads never known. She therefore goes to a small and remote place in the South of Italy, Montedoro. She finds an apocalyptic scene when she gets there: the village, resting on a majestic hill, is completely abandoned and nobody seems to live there anymore. Thanks to a casual meeting with a few mysterious people, those that had never wanted to abandon the village, the protagonist undergoes a fascinating and magical voyage through time and memory, re-joining the spectres of an unknown past that belongs to her, that is part of her family story and part of that ancient and mysterious community that is now extinct, but will come to life one last time.