Ephraim is a young Ethiopian boy. His father leaves him and his ewe, from which he is inseparable, to be looked after by distant relatives, far from his drought-ridden homeland. Ephraim isn’t very good at farming, but he has a hidden talent: he is an excellent cook. Nostalgic, he feels rejected in this new village, where there is only trouble for him. One day, his Uncle tells him that they have to sacrifice his ewe for the next religious holiday. The young boy, however, is ready to do anything to save his only friend and return home.