Every family has its secrets, the family of Portuguese filmmaker Mourão included. As the granddaughter of the well-known writer Tomaz de Figueiredo, she picks apart several of them in an intimate yet universally meaningful way. As such, her film also becomes a portrait of dictatorship and resistance and of the urge to create art.