Over the course of more than three years director Camilla Nielsson has been up close in the inner circles of politics in Robert Mugabe's Zimbabwe. With the process of creating Zimbabwe's new constitution as the film's narrative backbone, Democrats tells the unique story of the political elite in Zimbabwe fighting the battle over the founding principles defining the country's possible future.