We follow the story of Pierre, assigned to Argentina by a multinational company in order to oversee a programme of forest clearance and planting of fir trees. He has no qualms about razing the trees to the ground, burning them and pouring agrotoxins all over this fertile soil in order to make it more productive. In Misiones Province, there are countless cases of deformed babies, cancers and mentally impaired children stemming from the use of these agrotoxins. While a rebellion starts to brew, Pierre falls in love with Ana, a young activist and primary school teacher. Torn between love and the defection of many of his workers, Pierre will be forced to choose his side. Owing to both the deforestation and the pollution, the earth is dying, along with its inhabitants. The interests of distant multinational companies are taking precedence over the day-to-day lives of the workers, which makes the ideal setting for a contemporary environmental western.