It all started from a refusal: not wanting to suffer for her mother’s death. The protagonist, Anima in pena (“tormented soul”), is at odds with her father and with the places where she grew up. In this journey from Terracina to Rome, burdened by grief, she stops to talk to elderly people and teenagers. Attracted to their faces and their voices, she asks them questions. The two generations share in common the void and the suspense. As she gains access to their feelings, she also gets in touch with her own memories: should she repress or embrace them? She is like a tormented soul waiting for her mother’s permission to take a plunge in the sea. She is waiting to dive into life.