Marianna is an attractive 40-year-old woman. She once walked out on the people she loved. She sued your own parents. Does that sound like something you would do? What if It was the only way for you to change your birth certificate? Change your sex? Be yourself? Step by step, we are slowly drawn into Marianna's life in order to understand the difficult decisions she had to make. The film about Marianna has two dimensions. One focuses on a staged theatrical level, in which she confronts her past. The other is purely documentary, in which she struggles with unexpected situations that have a huge impact on her life. As it turns out, life wrote a new, completely unpredictable script for Marianna. The price of freedom and long - desired female identity ended up being very high.