1941, Napoléon V is the ruler of France and scholars keep mysteriously disappearing. Without modern technology, the world runs on coal and steam. A young girl named April goes off in search of her scientist parents who vanished. Accompanied by her talking cat Darwin and a young rogue named Julius, she will brave mysteries and danger in order to discover who is capturing the scholars and why.