1940. Spain suffers a severe postwar. Europe in the middle of World War II. The British Consulate in San Sebastian hosts a spy network formed by Basque, Aragonese and French reporting on German troop movements and the passage of goods. Established a weekly connection between Canfranc, Zaragoza and San Sebastian. Using information from this network of spies helped defeat Nazi Germany. The spies involved in the events explain us in person.