A film about us. It's a film about you, your children, your parents, your friends. It's about every one of us. It's about our failure: failure as individuals, the failure of business, and the failure of our politicians. It is about an unprecedented planetary emergency. It's about the future of us Based on scientist Stephen Emmot's eye-opening lecture on humanity's biggest threat: overpopulation.