At the height of a summer heatwave, in a small, apparently peaceful village, the inhabitants' daily lives are disturbed by Josef Bousou. The son of scrap merchants and a troublemaker, the villagers decide he is the main reason for all their woes, until the day that he's found dead in the courtyard of his family's home.