Distracted by life, Mr. Makkonen misses his engagement party by decades. From the cradle to the grave, life keeps interrupting, not only him, but a tired mother, a doomed superhero and the rest of the comrades in this uncontrollable world. Mixing comedy and fantasy with dark stories, Distractions will deliver the laughs with strings attached.