Boys tells the story of Sieger, a sporty, rather quiet 15-year-old boy who discovers love during the summer holidays. Sieger is training in the new athletics team for the national relay championships and meets the intriguing and unpredictable Marc. The friendship that develops seems nothing out of the ordinary, but Sieger secretly harbours stronger feelings for Marc. He engages in a lonely struggle with himself when it emerges that Marc is also in love with him.