Vienna, early 1930s. One fine evening, Sigmund Freud has a new patient on his couch – a mysterious count who can no longer bear the “eternally long” relationship with his wife. The vain countess incessantly complains about not being able to look at herself in a mirror, the count tells the professor. Unaware of the fact that the count and his wife are vampires, Freud introduces his mysterious patient to a young painter, Viktor, who paints portraits that express more than a mirror ever could. While visiting the painter, the count takes an instant shine to Viktor’s girlfriend Lucy – more so than Viktor and the countess would like.