The story starts off in 1959: a man found guilty of a double murder is sent to the guillotine. From the bottom of the basket that has just caught it, the dead man’s head starts talking: everything had been going so well! He was a much-admired priest, a wonderful lover, and his earthly paradise seemed never-ending...