Schneider, a contract killer, gets a phone call from Mertens. Mertens has a rush job for Schneider, but Schneider refuses. It is his birthday and he has promised his wife Lucy to help with the dinner they’ve planned for that evening. Mertens stresses that it is important and needs to be done that day. "It’s Ramon Bax, a writer. He lives on his own on the edge of a remote lake. It’s an easy job, with a bit, of luck you’ll be back before lunchtime." Reluctantly, Schneider agrees, but the easy job turns out to have its complications.