The foolish servant Pulcinella is sent from the depths of Mt. Vesuvius to present-day Campania to honor the last wishes of the poor shepherd Tommaso: his mission is to save a young buffalo called Sarchiapone. Pulcinella finds the animal at the former royal palace of Carditello, where Tommaso had looked after the ruined Bourbon estate in the heart of the Land of Fires. He takes the buffalo off to the north and the two servants, man and beast, travel through a beautiful and lost Italy, but their long journey’s end does not bring what they were hoping for.