“This film is above all about my mother, my mother who is no longer with us. About this woman who arrived in Belgium in 1938 , fleeing Poland, the pogroms and the violence. This woman who is only ever seen inside her apartment. An apartment in Brussels. A film about a world in motion that my mother does not see.”