The Moroccan Sahara is littered with the legacy of films shot in its dramatic vistas: abandoned sets that reveal the artifice of filmmaking and trigger our recollection of the half-imagined spaces of familiar films from decades past.
Filmed in 16mm cinemascope, narratives, locations, and distinct eras of filmmaking all collide: A Distant Episode, the savage 1947 short story set in Morocco by Paul Bowles; behind-the-scenes footage of two other films shot in Morocco by artist Shezad Dawood and filmmaker Oliver Laxe; Bowles's storytelling muse Mohammed Mrabet playing himself and Laxe abandoning the set of his own film to take up another role.