The director Stefano Gabrini crosses and retraces the places and feelings of his close friend Alberto Musacchio: actor, clown e archeologist, suicidal in 2001. After his film Il Gioco delle ombre, in 1996 Stefano asked Alberto to go with him to Bosnia, where they organised theatre laboratories for children and adolescents shocked by war.
After 14 years Stefano has contacted friends, parents, relatives, a story that extends in space and time. First Roma, then Bosnia, and in the end Canada, where in the last years of his life Alberto taught and studied. He loved these places, and wrote a letter asking that his ashes were kept in the nature of this wonderful country.
Stories about broken lives that still feel never pacified emotions: a cousin who saves his ashes, the ashes that Alberto’s mother brought back to Italy. A brother that still fells pain in his soul. A Mostar actor and his nostalgia. And then Alberto's loves, women who hide themselves. The pain remains, simply the pain. Everything is suspended.