Olmo and the Seagull is a poetic and existential dive into an actress’s mind during the nine months of her pregnancy as she confronts fiery inner demons while trying to conceive a new philosophy of life, identity and love. Underlying this hybrid film is mounting tension over what is real and what is enacted when one performs one's own life. Freely inspired by Virginia Woolf’s Mrs. Dalloway, the directors propose a "mise-en-scène" of the actors' lives constantly playing in the border of fiction and non-fiction.