A woman embarks on a journey from Jordan back to Palestine to find her imaginary lover Hasan, a deceased poet and illustrator. Through his fantasy world she discovers the remnants of hope in characters living under occupation. This film is a personal account of displacement, taking the filmmaker on a near impossible first journey back to her country of origin. Along the way, she meets characters, searching for her Hasan in every one of them; characters that don't conform to the prevailing realities, instead creating their own personal comfort zones in order to survive under despairing conditions.