Nesrin is an urban, upper–middle class woman recovering from a divorce. She’s quit her office job, abandoned her house in Istanbul, and come to the village house of her deceased grandmother to finish a novel and live out her childhood dream of being a writer. When her conservative and increasingly unhinged mother turns up uninvited and refuses to leave, Nesrin’s writing stalls and her fantasies of village life turn bitter as the two are forced to confront the darker corners of each other’s inner worlds.