The plot of the movie is set on a summer day in 1943, in the countryside of Poland under German occupation. A group of young Poles find a wounded Jew in the forest and have to decide how to behave in this situation. They take the wounded Jew on a wooden cart and head towards the village. In time, more characters join the group and conflict breaks out giving rise to dramatic end.