It's Spring Time in Beijing. The trees are already turning green. This ancient city slowly wakes up. In the outskirts of city, a place marked by population displacement and a permanently shifting skyline, a young man collects scrap wood at a construction site. His name is Yong Le, a southern migrant who sells second hand furniture for a living. Bound by circumstance, he has picked up shrewd business skills and has learned to make a profit out of the changing population, forced to migrate and leave behind their possessions to make way for massive construction projects in modern Beijing. He spends his days watching the construction workers dismantle the village like an army of ants eating out a carcass.