When Santi is released from jail he travels to visit his friend and former cellmate Emilio, afflicted with a terminal illness. Chance crosses his footsteps with those of Marina, the doctor caring for his friend, with whom Santi had a terrible encounter many years back that has affected both of their lives ever since.