A young waitress welcomes her husband home to the small South African town of Riviersonderend (Endless River) after his four-year jail sentence. At first it appears their plans for a new life together are finally being realized. But when the family of a foreigner living on a nearby farm is brutally murdered, the young woman and the grieving widower begin gravitating towards each other. Trapped in a cycle of violence and bloodshed, the two form an unlikely bond seeking to transcend their mutual anger, pain and loneliness.