Company commander Claus Michael Pedersen (Pilou Asbæk) and his men are stationed in Helmand, Afghanistan. Meanwhile back in Denmark, with a husband at war and three children missing their father, everyday life is a struggle for Claus' wife Maria (Tuva Novotny). During a routine mission, the soldiers are caught in heavy Taliban crossfire. In order to save his men, Claus makes a decision that ultimately sees him return to Denmark accused of a war crime.