Libera’s film is a snapshot of an imaginary paradise: the director paints the portrait of an ideal tribe, described as "a sort of achievement of the dream of hippies to return to nature, a Slavic version of Avatar". The members of the tribe, who are handsome, young and immortal, live in their idyllic world until they are paid a visit by an outsider, a representative of civilisation: Walser.